Põhja-Carolina Ülikooli teadlased uurisid, kuidas mõjuvad hoiatavad pildid sigaretipakkidel suitsetajatel, vahendas Medical News Today.
Uuring: hirmutavad fotod sigaretipakkidel suurendasid loobumissoovi
Ameerika Ühendriigid olid esimesed, kes 1966. aastal sigaretipakkidele hoiatavaid sõnumeid panema hakkas.
Uuringus osales pea 2000 ameeriklast, kellele näidati nelja nädala jooksul kas hoiatavaid pilte või edastati tekstipõhiseid hoiatusi.
Tulemused näitasid, et need, kes said hoiatava sõnumi piltidelt, olid altimad suitsetamisest loobuma. Neist tegid katse suitsetamisest loobuda 40 protsenti. Vastukaaluks tekstisõnumid tekitasid sama soovi 34 protsendil osalenutest.
5,7 protsendil neist, kes nägid hoiatavaid pilte, õnnestus suitsetamisest hoiduda vähemalt nädal. Tekstipõhiseid hoiatusi lugenud ameeriklastest suutis seda teha 3,8 protsenti.
Kuigi vahe pole näiliselt suur, võib sellest uuringu tegijate sõnul olla siiski märkimisväärne kasu, sest need tulemused pakuvad ajakohast ja vajalikku infot Ameerika Ühendriikidele oma ennetustegevuse planeerimisel ja teistele riikidele, kes kaaluvad hoiatavate piltide kasutamist sigaretipakkidele.