Emori uuringuekspert: üle 60-aastaseid inimesi ei tasu alahinnata

60+
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Vastupidiselt levinud arvamusele on vanusegrupi 60+ panus tarbijaturu rahakotti märkimisväärne, tutvustas seminaril „Kuidas turundada seenioridele – Eesti suurimale tarbijarühmale?“ Emori uuringuekspert Kersten Jõgi eakate sihtrühma eripärasid.

Kersten Jõgi sõnul keskenduvad turundajad enamasti 25–40aastastele ostjatele, vahel ka 30–49aastastele inimestele eeldades seejuures, et just selles vanusegrupis on kõige parem võimalus rahakotiraudade avamiseks. Seejuures unustatakse eakamad inimesed ja nende ostupotentsiaal sootuks.

„Vaadates uuringuandmeid selgub, et Eestis on 60+ vanusegrupi sissetulekute osakaal märkimisväärne 23 protsenti kogu elanikkonna ostujõust. Jaeturu mahtu panustab seenioride sihtrühm lausa miljard eurot aastas. Seega, kuhu seeniorid täpsemalt oma raha liigutavad, võiks paljusid turundajaid ja kaupmehi mõtlema panna.“

Uuringueksperdi ütlust mööda on oluline ka mõista, et eakamatel elanikel ei ole niivõrd palju rahalisi kohustusi, sest näiteks liisingud ja eluasemelaenud on enamasti selleks ajaks tasutud ning lapsed majanduslikult iseseisvad. „Statistikaameti andmete põhjal on näiteks üksinda last kasvatava vanema ostujõud oluliselt väiksem kui kahekesi koos elaval 60+ vanuserühmas inimesel,“ tõi ta näite.

Uuringuekspert rääkis ka eakate sihtrühma eripäradest ostukäitumises. Nimelt on seeniorid noorematega võrreldes planeerivamad, konservatiivsemad, vähem nõudlikud, rahulolevamad, tervist ning tervislikkust tähtsustavad ja kliendina lojaalsemad, kuid samas ka hinnatundlikumad.

„Kuigi seenioride sihtrühmal on omad eripärad võrreldes nooremate vanusegruppidega, ei saa eakate gruppi siiski käsitleda ühtse ja ühtmoodi käituva tarbijaskonnana. Ka seenioride hulgas on esindatud kõikvõimalikud väärtushinnangud ja eelistused ehk siis seenioride seltskond on palju kirjum, kui turundajad tavapäraselt ette kujutavad,“ rõhutas ekspert.

TNS Emor (ärinimi katsiaselts Emor) on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor ülemaailmsesse turundusteabe kontserni TNS. TNS on osa Kantar’ist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles