Skip to footer
Saada vihje

Hea haiglakogemus süvendab patsiendi usku tervenemisse

Patsient kohtub tervishoiuasutuse töötajatega väga erinevates kohtades, olgu see registratuuris või riietehoius saadud esmamulje, sõbralik tervitus õe poolt või arsti mõtlik pilk – iga kokkupuude kujundab patsiendi kogemust, usaldust ja turvatunnet.

Eesti Haiglate Liidu liikmesasutustes toimuv patsiendinädal toob haiglastesse üritusi kuni reedeni.

Tänavuse patsiendinädala koordinaatori, Ida-Tallinna Keskhaigla kvaliteedijuhi Agris Koppeli sõnul suunatakse seekord pilk tervishoiuteenuse osutajale eesmärgiga tutvustada inimestele, millest moodustub patsiendikogemus. Koppel kinnitab, et inimkesksus kui tervishoiu põhiväärtus on tihedalt seotud patsiendikogemusega.

„Patsiendikogemus ei alga mitte kabinetiuksest ega arsti vastuvõtust, vaid inimesest ja hetkedest. Patsient kohtub tervishoiuasutuse töötajatega väga erinevates kohtades, olgu see registratuuris või riietehoius saadud esmamulje, sõbralik tervitus õe poolt või arsti mõtlik pilk – iga kokkupuude kujundab patsiendi kogemust, usaldust ja turvatunnet,“ selgitas Koppel.

Patsiendikogemus ei ole seotud ainult raviga, vaid see kujuneb teekonnal, sõltudes nii emotsionaalsest, füüsilisest kui ka lihtsalt inimliku suhtlemise kogemusest. Hea kogemus võib süvendada patsiendi motivatsiooni ja usku tervenemisse, samas kui ebameeldiv kogemus võib kahandada tema usaldust kogu meditsiinisüsteemi vastu.

Tänavuse patsiendinädala tunnuslause „Minust algab patsiendikogemus“ seletab Agris Koppel lahti sellega, et iga tervishoiusektoris töötav inimene peab vastutuse võtma iga patsiendikohtumise hetke eest. Tervishoiuasutuse roll on luua turvaline ja toetav keskkond, kus patsiendil on võimalus väljendada, mis on just tema jaoks oluline nii raviprotsessis kui muudes eluvaldkondades. „Samas on selge, et patsiendikogemus algab ka patsiendist endast – tervishoiuteenuse osutamine on ju koostöö. Märgatavas osas loob patsient ka ise oma kogemust: avatuse, aususe, ootuste ja koostöövalmiduse kaudu,“ selgitas ta.

Eesti Haiglate Liidu liikmed kutsuvad patsiente ja tervishoiutöötajaid üles jagama ja kuulama patsientide kogemusi, et kujundada toetav raviteekond patsientidele ja igapäevaselt rahulolu pakkuv töökogemus tervishoiutöötajatele.

Patsiendinädalal toimub vahetu patsiendikogemuse jagamine ja kogumine, see toimub võimalikult kohe pärast vastuvõttu nii silmast-silma kohtumistel kui ka digitaalselt. Vahetu kogemuse kogumisel osalevad haiglate patsientide nõukoja liikmed ja töötajad. Patsientidel on võimalus edastada oma arvamus äsjasest kogemusest ning seda kasutatakse nii edasises teenuste parendamises, kuid lisaks koguneb ka väärtuslik teadmine, kuidas oleks võimalik patsiendikogemust koguda ja sellega arvestada teenuste loomise või parendamise protsessis.

Toimuvad ka patsientide kohtumised töötajatega – eesmärk julgustada töötajaid suhtlema patsientidega väljaspool vastuvõttu, et koguda nende kogemusi raviteekonnal. Sel eesmärgil kutsutakse patsiente, kes soovivad oma kogemusi jagada, kas eraldi fookusgruppidesse või kohtuvad haigla töötajad patsientidega üks-ühele, et koguda ideid ja arvamusi patsiendikogemuse parandamiseks. Lisaks toimuvad arutelud haiglate ravikvaliteediga seotud komisjonides või patsientide nõukodade koosolekutel.

Kommentaarid
Tagasi üles