KODU Tüli ei tee, aga päästab elu

Copy
Foto: Postimees

Häirenupud ja koduandurid on tehnoloogiasaavutused, mis pakuvad seenioridele ja nende peredele suuremat turvatunnet ja mugavust.

Seadmeid on arendatud, et aidata inimesi, kes võivad kodus olles sattuda abitusse seisundisse, pakkudes kiiret juurdepääsu abi- ja turvavõrgule. Lisaks häirenuppudele ja anduritele on veel palju võimalusi, kuidas inimene saab end oma kodus turvalisemalt tunda ning paremini oma igapäevastes toimingutes hakkama saada.

Koduandur OÜ juhatuse liige Tarmo Pruuli selgitab, et nende koduandur on mõeldud liikumise ja liikumisandmete vaatlemiseks ning Koduandur tuvastab hättasattumise. "Hätta sattumine saab selgeks liikumatuse andmete põhjal ning andur saadab selle kohta teavituse," kirjeldab ta.

Meelerahu ka lähedastele

Andur reageerib mitte ainult liikumise puudumisele, vaid ka ebatavalisele temperatuuri muutusele, saates sellest teateid kas SMSi või e-posti teel. "Koduandur meenutab oma olemuselt suitsuandurit: väike valge karbike, tüli ei tee, aga tuvastab ohtliku olukorra ja päästab elu," lisab ta. Anduri kogutud andmeid saab jälgida rakenduses app.koduandur.ee. Seade vajab patarei vahetust umbes kord aastas, kuid on lihtne paigaldada ja kasutada.

Koduanduri kõrval pakuvad nad ka kodunupu teenust, mis on eriti kasulik, kui inimene vajab abi, kuid ei saa telefonile või tavalise häirenupule ligi. "Kodunupp tuvastab ka kukkumislaadsed olukorrad, registreerib igapäevase füüsilise aktiivsuse ja nupu kandmise. See on väga oluline just seetõttu, et nii saavad lähedased oma vanaemale või vanaisale nupu kandmist meelde tuletada," selgitab Tarmo Pruuli. Nupu vajutuse korral saadetakse häireteade kontaktisikule või turvafirma juhtimiskeskusesse.

Mõlemad seadmed on juhtmevabad ja töötavad SIM-kaardiga, mistõttu ei ole vaja internetiühendust. "Seadmed suhtlevad regulaarselt koduanduri infosüsteemiga ja kõik rikete või tehniliste probleemide teated jõuavad klientide ja kontaktisikuteni," ütleb Tarmo Pruuli.

Kodunuppu on vaja laadida kord paari kuu jooksul. Laadimisvajadusest saadetakse teade SMSi ja e-posti teel kontaktisikule.

Aitab kauem iseseisvalt kodus elada

Meditech Estonia OÜ pakub üle-eestilist häirenuputeenust juba aastast 2010. Medi häirenuputeenusega saab inimene oma kodus olles kukkumise, terviserikke, õnnetuse või muu hädaohu korral spetsiaalse hoolekandetelefoni vahendusel ühendust Medi abikeskusega. Operaator reageerib vastavalt tekkinud olukorrale, rahustab hädasolijat ja saadab vajadusel appi tema enda usaldatava tugiisiku: sugulase, sõbra-tuttava, naabri, hoolekandetöötaja vm. "Meie häirenupp suudab tuvastada ja edastada abikutse kuni 97% juhtudest, sealhulgas automaatselt, kui kukkumise korral inimene ise enam nuppu vajutada ei saa," ütleb Meditech Estonia OÜ juhatuse liige Risto Eelmaa.

Medi häirenupp on veekindel ega vaja laadimist, mistõttu saab seda ööpäev läbi kanda. Samuti on häirenupusüsteemi võimalik ühendada suitsu-, vingugaasi- ja liikumisanduritega. "Medi häirenuputeenusega kaasneb ööpäevaringne kõnekeskuse teenus, mis tagab, et ükski nupuvajutus ei jää tähelepanuta," märgib Risto Eelmaa. Kui seadme voolutoide kaob või patarei hakkab tühjenema, saab klient sellest ette teada ja vajadusel abi.

Ta toob esile, et teenus aitab kauem oma kodus iseseisvalt ja turvaliselt elada, vältides hooldekodusse minekut, mille kohatasu on sageli üsna kulukas.

Tagasi üles