Nostalgilised väikesed pärmitainast pirukad – nagu vanaema tehtud

Maire Vesingi
, toitumisterapeut ja koka eriala õpetaja
Copy
Pärmi- ja gluteenivabad pirukad.
Pärmi- ja gluteenivabad pirukad. Foto: Maire Vesingi

Ahjusooja piruka lõhn, mis ahjuust paotades pääseb terves elamises liikvele, on igas kodus oodatud, ootusärevust tekitav ning võib põhjustada väiksematele pereliikmetele kannatuse katkemist.

Mida läheb vaja, et pirukategu õnnestuks? Eelkõige läheb tarvis armastust küpsetuskunsti vastu. Võime eeldada, et ka kannatlikkust, kuni pärmitainas kerkib.

Kuid pirukaid on võimalik valmistada ka kiirpärmitainaga. Mina pean oluliseks motivaatoriks ja positiivse õnnestumise eelduseks rõõmsameelseid ning hea isuga sööjaid.

Pirukatäidiste ning valmistamisel kasutatavate tainaste valik on üpriski suur: pärmi-, leht- ja muretainas ja mis kõik veel. Lisaks võivad pirukad olla soolased või magusad, kinnised või lahtised, kujult ja suuruselt erinevad, küpsetatud ahjuplaadil või fritüüris. Pirukad võivad olla käte vahel vormitud, vormiga võetud või valmistatud pirukavormide abil või mõnel muul moel.

Pirukad sobivad hommikusöögiks, supi kõrvale ning niisama kergeks vahepalaks.

Selles artiklis jagan ideid väikeste pärmitainapirukate valmistamiseks. Kui menüüsse ei sobi pärm, laktoos, kaseiin või gluteen, on neile ka alternatiiv.

Väikeste pirukate valmistamisel kasutatavad tainad sobivad ka plaadikookide ja lahtiste pirukate valmistamisel.

Pärmi- ja gluteenivaba

Kui menüüsse ei sobi pärm või gluteen ning lisaks soovitakse valmistada vähese süsivesikusisaldusega pirukaid, soovitan valida taina kuivaineks teraviljajahude asemel mandli- ja kookosjahu, paksendajana psülliumi ja Pofiberi ning kergitusainena küpsetuspulbrit või soodat.

Kui menüüsse ei sobi ka piimatooted (kaseiin), siis saab hapukoore, jogurti või toorjuustu asemel kasutada edukalt riivitud suvikõrvitsat.

Tagasi üles