VAADE Põlvkondadevaheline koostöö on õppiva ühiskonna tugevus

Copy
Vanemaealisi saab oma kogemusi jagama motiveerida mitmete meetodite abil. Abiks võib olla näiteks ka eri aegade riietumisstiilide üle arutamine. Nii võib leida, et mõnigi riideese on moes ka tänapäeval. Foto KUMU 2019. aasta näituselt "Sots art ja mood".
Vanemaealisi saab oma kogemusi jagama motiveerida mitmete meetodite abil. Abiks võib olla näiteks ka eri aegade riietumisstiilide üle arutamine. Nii võib leida, et mõnigi riideese on moes ka tänapäeval. Foto KUMU 2019. aasta näituselt "Sots art ja mood". Foto: Tairo Lutter

Kuna elukestvast õppest on enamasti räägitud tööturul konkurentsi võimelisena püsimise ja sissetuleku kasvatamise võtmes, siis meie soov on avada rohkem hoopis põlvkondade vahelise õpet ja rääkida selle kasust vanemaealiste tervisele ning nende igapäevasele paremale toimetulekule kogukonnas.

Toome lugejateni head mõtted intervjuust dr. Irena Žemaitaitytéga, Leedu Mykolas Romeris ülikooli õppejõuga. 

Põlvkondade vaheline õpe on lähenemisviis haridusele ja õppimisele, mis keskendub eri põlvkondade vahelisele koostööle ja teadmiste edasi andmisele. Oluline on meeles pidada et igal põlvkonnal on oma ainulaadsed teadmised, kogemused ja oskused ning neid tuleks jagada, et ühiskond võiks sellest omakorda areneda ja õppida. Selle meetodi põhielemendiks on aktiivne suhtlus eri põlvkondade vahel, sh õppimine ja õpetamine läbi vestluste, koostööprojektide ja mentorluse. Seda rakendades kasvab eri põlvkondade vaheline vastastikune mõistmine ja lugupidamine ning arusaamine, et igal põlvkonnal on midagi väärtuslikku kaasa tuua.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles