Eriti häiriv tundus kuldkliendi staatuses pikaaegsele pangakliendile olukord, et pank rõhutab eraldi kuldkliendi staatust, kellele on esitatud ka teatud varalised nõuded, et selleks kvalifitseeruda. Samuti on ära toodud rida soodustusi, mida kuldklient saab kasutada, näiteks lepingutasu vähendamine 25 protsendi võrra liisingulepingu sõlmimisel.
Samas pole ühtegi viidet panga kodulehel avaldatud materjalides ja dokumentides, mis annaks märku, et 75aastaselt ei ole ette nähtud pangast autot liisida.
Kas on seadust, mis kehtestab vanusepiirangu?
Ajakiri 60+ uuris, äkki on mõni seadusepügal, mis annab nii võimsa piirangu seoses vanusega.
Krediidiasutuste seadus, samuti krediidiandjate ja -vahendajate seadus ei too välja üheski sättes vanuselist piirangut. Samuti pole seda reguleeritud vastavate seaduste rakendusaktides. Ka põhiseaduse § 19 (lepinguvabadus) kommentaarides viidatakse, et konkurentsi korral tuleb kaitsta ka tarbija õigusi.
Ega ometi ole kliendihaldurile antud pangas nii laiaulatuslik otsustusõigus, et ta võib rahulikult kirja teel teatada: „Olete liiga vana, et autot liisida.”
60+ võttis ette ja püüdis saada selgust, kuidas selle vanuselise diskrimineerimisega siis praktikas on.
Pank palub eakamalt täiendavat tagatist
SEB Liisingu juhi Rein Karofeldi sõnul lähtub SEB laenu ja liisingu andmisel vastutustundliku laenamise põhimõtetest, mis on seadusest tulenev nõue kõikidele krediidiandjatele, ning analüüsib hoolikalt iga kliendi ja tagatisega seotud riski, sealhulgas maksepraktikat ja maksevõimet kogu laenuperioodi jooksul. Tähtis on, et kliendil oleks stabiilne sissetulek, piisav omafinantseering ning kohustuste hulk ei läheks tema sissetulekutega võrreldes liiga suureks.