„Palju räägitakse vinüülide võlu puhul pidulikust hetkest, kui oma plaadiriiulil sobrad ja valikuid teed, kuidas hellalt plaadi ümbrisest välja võtad ja plaadimängija esimese krõpsu teeb,” kirjeldab Eiki Nestor. „See on tuttav siiras tunne ega erine sellest, kuidas raamatusõber ikka ja jälle riiulilt oma lemmikuid otsib, et neid lugeda.”
Mõnikord kuulab Eiki Nestor muusikat vinüülalbumitel lausa iga päev. Juhtub samas, et kõigest korra-kaks nädalas. Tal on aga üks raudkindel rituaal. Kui tube koristab, siis alati nii, et plaadimängija töötab. See on selline pikk mõnus traditsioon.
Aga ikkagi, miks vinüülplaat?
„See on mulle nii rituaal kui ka loomulik osa elust. Nagu hingamine näiteks. Ma ei kujuta ette, et mul poleks selleks võimalust,” kinnitab Eiki Nestor. „Ideaalis me ju kõik kuulaksime oma lemmikuid elavas esituses kontserdil, plaatide kuulamine on kui kontsert omas kodus. Liiatigi kõiki artiste elavas esituses enam kuulata ei saagi. Kontserdiga võrreldes on muuseas üks eelis – lood saad ise valida!”
Oma kollektsiooni esimesi vinüülplaate Eiki Nestor ise ei ostnud. Põhjus väga lihtne: polnud kuskilt osta. Seda muusikat, mida ta kuulas, siis Eesti NSVs ei müüdud. Plaate tõid sõbrad ja sugulased Rootsist ja Kanadast. Tagasi vaadates olid need üsna kummalised ajad. Olla melomaan Nõukogude Eestis polnud kerge.
„Tol ajal oligi mingit head ja tänapäevani kuulsat plaati Eestis ainult tükki kaks või kolm, kõik olid sunnitud kasutama lintmagnetofone,” meenutab Eiki Nestor. „Näiteks minu absoluutse lemmiku Frank Zappa plaadid käisid ka kõik Eesti Raadios, kus nad linti võeti ja seejärel erifondi lukustati.”