Kulunud rehviga kindlustus ei kehti

60+
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Talverehvid.
Talverehvid. Foto: Aivar Aotäht

Häid ilmastikutingimusi nähes unustavad Eesti autojuhid mõnikord õigeaegse rehvivahetuse või püüavad sellega justkui talverehve säästa, kuid see on suur risk. Nimelt põhjustavad nad sellega ohtu endale ja teistele liikluses osalejatele, lisaks võib sellega kaasneda trahv politseilt või tehnoülevaatuse kehtivuse lõpp.

Lätis ja Eestis peavad autod sõitma vaid kolm talvekuud – alates 1. detsembrist kuni 28. veebruarini, kuid paljud juhid sõidavad talverehvidega vähemalt mõned nädalad kauem. Leedus on kohustuslik periood pikem ning kestab alates 10. novembrist kuni 31. märtsini.

Liiklusõnnetuse põhjustamise korral nõuaks kindlustusfirma tõenäoliselt kahju välja süüdlaselt, kuna hooajale mittevastavate rehvidega varustatud autot peetakse tehniliselt mittekorras olevaks, mida seetõttu ei tohiks üldse kasutada.

„Selle kõrval on ähvardav rahatrahv politseilt üsna tühine. Kehtetu kindlustus võib märkimisväärselt kergendada kukrut, kuid ka see ei ole peamine põhjus – olulisim põhjus auto varustamiseks kvaliteetsete ja aastaajale vastavate rehvidega on teie enda pere ja teiste liikluses osalejate ohutus. Rehvid on ainuke kokkupuutepunkt auto ja maapinna vahel ning paljude liiklusõnnetuste põhjuseks on just aastaajale mittevastavad rehvid,“ väidab BMW juhtimisakadeemia juht Darius Jonušis.

Samuti peaksid autojuhid teadma, et talverehvide rehvimustri sügavus Lätis peab olema vähemalt 4 mm, Leedus ja Eestis 3 mm. Seda on kasulik teada nendel juhtidel, kes reisivad Balti riikide vahel.

Samal teljel olevad rehvid peavad olema samade mõõtudega, sama koormusindeksi ja rehvimustriga ning kulumistase võib erineda minimaalselt. Kui velgedele monteeritakse kasutatud rehvid, soovitavad spetsialistid paigutada vähem kulunud rehvid tagateljele, sest tagatelje libisemist on raskem kontrollida kui esitelje libisemist.

Liiklusseadusest tulenevalt võib nõuetele mittevastavate rehvidega sõiduki omanikku karistada kuni 20 trahviühiku ehk 80 euro ulatuses. Kui aga juht tekitab kulunud rehvidega näiteks liiklusohtliku olukorra, võib politsei teda karistada juba kuni 400 eurose rahatrahvi ning juhtimisõiguse äravõtmisega kuni pooleks aastaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles