Pool tundi liikumist hoiab keha nooremana

60+
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Hiljutise uuringu kohaselt on pidevalt treeningutega tegeleneud 70+ inimeste süda, kopsud ja lihased samaväärses seisus 40+ inimestega, vahendab Medical News Today.

Teadlaste uurimisrühm vaatles inimesi, kes on aastakümneid pidevalt trenni teinud, ja võrdles nende tervisenäitajaid nende 70+ inimestega, kes pole olnud nii aktiivsed. Samuti uuriti võrdlusmaterjaliks 20. aastates inimeste tervisenäitajatega. Eraldi pöörati tähelepanu südame ja kopsude tervisele ning mõõdeti nende lihastoonust.

Ühes uuringu etapis püüdsid uurijad kindlaks määrata osalejate aeroobse vastupidavust, hinnates veloergomeetriga sõitmise ajal nende VO2max näitajat. Lihtsalt selgitades näitab see suurimat hapniku hulka, mida suudetakse omastada. See on oluline, sest näitaja väheneb keskmiselt 10 protsenti iga kümne elatud aasa jooksul pärast isiku 30-aastaseks saamist ja selle vähenemisega suureneb ka haigestumise risk.

Kuigi on keeruline võrrelda võistlussporti teinud eakate tulemusi harrastajate omadega, ei ole uuringu tulemuse kohaselt tegelikult väga oluline, kui suure koormusega trenni tehti, vaid 30-45 minutit kõndimist või muud treeningut iga päev annab tulevikus päris suure kasuteguri. Nii et kui passis võib kirjas olla vanus 70+, võivad teie süda, kopsud ja lihased olla kümneid aastaid „nooremad”.

Tagasi üles