Libatooted lubavad vabastada paljudest tervisehädadest

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Näide eksitavast reklaamist - pildil on näha nii ebareaalselt suur allahindlus kui lubadus kõik tervisehädad lühikese ajaga ära kaotada.

FOTO: Terviseamet

Kuula artiklit

Terviseamet kutsub inimesi kriitiliselt suhtuma reklaamidesse, kus tootja nimi pole selgelt arusaadav või kus seadme või preparaadi toime kirjeldamiseks kasutatakse keerulisi valeväiteid.

Kindlasti soovitab terviseamet hoiduda pureactivi.com-domeeni kaudu reklaamitavatest libatoodetest, mille alla kuuluvad muuhulgas nii väidetavalt silmalaugusid korrigeeriv kreem, organismi detoksikatsiooni plaaster, seenevastane vahend, magnettald kui potentsi tõstev preparaat.

Terviseameti meditsiiniseadmete osakonna juhataja Tagne Ratassepa sõnul asub pureactivi.com reklaami tellija väljaspool Euroopa Liitu, mistõttu on nende tegevuse suhtes pretensioone keeruline esitada nii heausksel ostjal kui tema õiguste eest seisval tarbija- või terviseametil. Küll aga saab vastutusele võtta Eestis asuva reklaami levitaja.

„Kui pureactivi.com tooteid reklaamib mõni Eestis registreeritud ettevõte, võib teda eksitava reklaami levitamise eest vastutusele võtta,“ ütles Ratassepp.

Samuti kasutavad mõned ettevõtted oma toodete usaldusväärsuse tõstmiseks keerulise ülesehituse ja terminoloogiaga tekste, millel puudub igasugune teaduslik alus. Näiteks pakub üks kosmeetikafirma oma kodulehel toodet, mis sisaldavat „madala molekulmassiga orgaanilist plaatina“.

Tagne Ratassepa sõnul on ettevõte valesti kasutanud keemiaalaseid mõisteid, sest sellist nähtust nagu orgaaniline plaatina ei eksisteeri. Plaatina võib esineda küll orgaanilistes kompleksühendites, kuid sellest hoolimata on plaatina puhul tegemist väärismetalliga, mitte süsinikuahelaid sisaldava keemilise ühendiga.

„Samuti on väär väita, et madala molekulmassiga plaatina neutraliseerib vabade radikaalide hävitavat toimet.“

Vastavalt reklaamiseadusele on eksitav reklaam keelatud. Eksitavaks loetakse reklaami eelkõige siis, kui see annab eksitavat teavet muuhulgas koostise, tehniliste andmete, valmistamise või kauba tootja või teenuse osutaja kohta. Samuti ei tohi reklaam sisaldada eksitavaid statistilisi ning teaduslikke andmeid. Eksitava reklaami kasutamine võib juriidilisele isikule kaasa tuua 10 000 euroni ulatuva trahvi.

Tagasi üles