71-aastane mees murdis jooksmise maailmarekordi

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Pilt on illustratiivne

FOTO: Caro / Teich / Scanpix

Gary Patton jookseb ainult kord kolme päeva tagant. Mida ta ülejäänud päevadel teeb? Jõutreeningut.

Iowas Rock Rapidsis elav Gary Patton tegi endale varajase sünnipäevakingi kui jooksis sisehalli miilijooksus (~1,6 km) oma vanusegrupi (70-74) maailmarekordi. Eesmärk, mida ta oli juba ammusest ajast taga ajanud ning selle nimel ka viimase aasta jooksul trenni teinud.

Mõned päevad enne oma 72. sünnipäeva, 7. detsembril, jooksis Patton New York Armory siseringil ühe miili ajaga 5:29.81, murdes sellega eelmise maailmarekordi (5:32.4), mis oli püsinud viimased 30 aastat.

Juba terve kümnendi on Patton olnud oma vanusegrupi tippjooksja, samuti on tema nimel mitmed koduriigi rekordid keskmaajooksus, kuid sisehalli ühe miili jooksurekord oli seni olnud ainult intrigeeriv unistus.

Esimest korda asus ta tõega asja kallale eelmisel aastal samal rajal, sellal jooksis ta miili ajaga 5:34.9, mis oli 2,5 sekundit vähem kui senine rekord. Kui võidujooks eelmisel nädalal algamas oli, tundis Patton end rahulikult ja külma närviga – rekordi purustamiseks oli vaja joosta iga veerand miilist (~0,4 km) 83 sekundiga.

«Esimese poole ajasin nässu,» ütles Patton ise. «Kui nägin, et olen peaaegu neli sekundit plaanitust maas, siis mõtlesin, et spurdin kuni lõpuni ja vaatan kui kaua vastu pean.» Iga järgneva nelja ringiga võttis ta hoogu juurde kuni lõpetas rekordajaga. «Mõnikord lähed sa lihtsalt lenneldes ja kõik õnnestub,» kommenteeris Patton enda saavutust.

Patton ei jookse üldiselt pikki vahemaid, kuid ta on järeleandmatu oma treeningkavas, mis koosneb jookmise kõrval ka jõutreeningust ja rist-treeningust. Iga viimatise mööduva aastaga on ta ühtlasi koormust suurendanud ja treeningkava täiendanud. «Sel aastal lisasin kavasse hommikuse sessiooni kükkide, kätekõverduste ja venitustega,» ütles Patton. «Niisiis igal hommikul need harjutused, iga kolme päeva tagant pärastlõunased harjutused ning üks päev jookmist, üks päev tõstmist ja üks päev rist-treeningut.

Jooksmas käib ta iga kolme päeva tagant, vaheldades iga kord treeningmeetodit. Ühel korral teeb ta mäejooksu, teisel korral seitsmemiili-jooksu ning kolmandal jookseb lühikesi vahemad jooksurajal. Samalaadi harjutusi kordab ta ainult iga üheksa päeva järel.

«Just treeningu vaheldamine hoiab ära vigastused. See on tõenäoliselt mu peamine eelis konkurentsi ees,» ütles pensionil insenär. Patton veedab enda vaba aega vabatahtlikku tööd tehes, aidates eakatel Medicare’i (individuaalne sotsiaalkindlustus USAs, toim.) süsteemiga tutvuda. «Istun mitmete 65aastaste kõrval ja mõtlen endamisi, et mul on nii hea meel, et ei ole nende kingades,» rääkis Patton.

«Olla 72aastane ja täie tervise juures – ja siiani jooksmisega tegeleda – olen ääretult õnnelik ja järelikult olen ka mõned asjad elus õigesti teinud,» lisas ta lõpetuseks.

Allikas: runnersworld.com

Tagasi üles