Tänavu pole abivajajatel tarvis enne 16. detsembrit abivahendite pakkujate juurde kiirustada, et aastalõpu varusid soodsalt soetada. Sotsiaalkaitseministri uue määruse kohaselt kestab sel aastal ostetavate abivahendite soodusperiood aasta lõpuni. Küll aga tasub meeles pidada, millised dokumendid peavad soodustuse saamiseks kaasas olema.
Abivahendite soodusperiood kestab aasta lõpuni
Abivahendite üürimise ja müügiga tegeleva Invaru klienditeeninduse valdkonna juhi Kadri Tiido sõnul on jõulukuu tänavu abivajajate jaoks rahulikum. Erinevalt möödunud aastast kehtivad soodustingimused abivahendite soetamiseks seekord käesoleva aasta lõpuni ja jätkuvad pärast seda uuel aastal taas.
„Möödunud aastal oli meie esindustes detsembri keskpaigas tihe liiklus, sest soodustingimused abivahendite soetamiseks kehtisid just kuu keskpaigani,” rääkis Tiido.
Tiido selgitas, et kuna möödunud aastal jäi kahe soodusperioodi vahele mitu nädalat, asusid paljud abivajajad ja nende hooldajad detsembri keskpaigas endale aasta lõpu varusid koguma.
„Tänavu pole aga selleks põhjust, sest sel aastal jõustunud uue määruse järgi saab abivahendeid soetada soodustusega kuni aasta viimase tööpäevani ehk 30. detsembrini,” tõi Tiido välja ja lisas, et pühade eel on suurim nõudlus just kiirelt kuluva igapäevakauba järele nagu mähkmed ja hooldusvahendid.
Kuigi soodustuse kehtivusaeg on tänavu pikem, ei tasu Tiido sõnul unustada seda, missuguseid dokumente on tarvis selleks, et soetada soodustusega näiteks põetus- ja hooldusvahendeid või liikumise abivahendeid.
„Paraku jõuavad päris paljud abivajajad meie esindustesse jätkuvalt ilma vajalike soodustust tõendavate dokumentideta,” tõdeb ta, kuid toob välja, et klienditeenindaja abiga saab see mure üldjuhul lahendatud ning ülevaade vajalikest paberitest ja nende saamise võimalustest selgitatud.
Nii näiteks tuleb abivahendikeskusesse pöördujal arvestada, et kui soovitakse laenutada abivahendit tavahinnaga, siis on selleks vaja vaid isikut tõendavat dokumenti. Kuid kui soovitakse laenutada või osta mõnd abivahendit soodustingimusel, siis on tarvis lisaks ka isikliku abivahendi kaarti ja arstitõendit. Juhul kui tegemist on tööealisega, kel esineb puue või töövõimetus, on tarvis ka otsust selle kohta. Lastele abivahendite soetamiseks on tarvis lisaks isikliku abivahendi kaardile puude korral ka puudeotsust ja arstitõendit ning muudel juhtudel eriarsti tõendit.
Küll aga lisas Tiido, et kui abivajaja soovib sobivaima abivahendi leidmiseks klienditeenindajaga konsulteerida, soodustusdokumentide kohta rohkem infot saada või kui üüritud abivahend vajab remonti ja hooldust, siis on see kliendi jaoks tasuta ja selle jaoks eraldi avaldust või soodustustõendeid esitama ei pea.
Milliseid dokumente on vaja abivahendi soetamiseks soodustingimustel?
- Abivajaja või tema esindaja isikut tõendav dokument
- Isikliku abivahendi kaart
- Arstitõend abivahendi vajaduse kohta
- Puude ja/või töövõime kaotuse otsus nende olemasolul