T, 29.11.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tarbijakaitseamet: vaid kolmandik kaebustest on põhjendatud

60+
Tarbijakaitseamet: vaid kolmandik kaebustest on põhjendatud
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juht Hanna Turetski.
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juht Hanna Turetski. Foto: LAURA OKS/PM/SCANPIX BALTICS

Tarbijakaitseamet alustab 18. detsembrini kestva teavituskampaaniaga „Alati ei saa Tarbijakaitseamet sind aidata. Tunne oma kohustusi!“, mis erinevalt senistest on suunatud tarbijate õiguste asemel tema kohustustele, millele tihti ei pöörata tähelepanu. Amet lükkab ümber ka levinud väärarusaamu, mis sagedasti viivad hilisemate murede ja kaebusteni.

„Paljud probleemid saavad alguse vähesest teadlikkusest või läbimõtlematult tehtud otsusest. Olukorda iseloomustab näiteks asjaolu, et tarbijad sageli esitavad avaldusi, millest on näha, et nad on hinnanud oma õigusi üle ega ole pööranud piisavalt tähelepanu oma kohustustele. Vaid ligikaudu kolmandik kõikidest kaebustest on selgelt põhjendatud,“ selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Oma roll on ka kauplejail, kes olles teadlikud tarbijate peamistest väärarusaamadest, oskaks juba müügitegevuse käigus neid teemasid ennetavalt käsitleda.

Näiteks võivad vaidlused alata väärarusaamast, mil tarbija arvab, et tavapoodi on tal õigus ostetud ja defektita kaupa tagastada 14 päeva jooksul.

Samuti arvatakse tihti, et defektse toote tagastamisel peab kaupleja kohe andma tagasi makstud raha ning esitatud pretensioonile peab kaupleja vastama kohe või hiljemalt paari päeva jooksul. See tegelikult ei ole nii. Defekti esmakordsel ilmnemisel on kauplejal õigus asja parandada ning pretensioonile vastamiseks on kauplejal aega 15 päeva.

„Paljud probleemid saavad alguse vähesest teadlikkusest või läbimõtlematult tehtud otsusest."

Tarbijakaitseamet toob näiteid enamlevinud müütidest ja nõuannetest kampaania veebilehele www.ostatargalt.ee eesti keeles ja www.pokupaisumom.ee vene keeles, kus saab igaüks teha ka testi, et teada saada kui teadlik on ta tarbijaõiguste ja –kohustuste teemal. Igapäevaseid nõuandeid saavad tarbijad ka tarbijakaitseameti Facebooki lehelt www.facebook.com/Tarbijakaitseamet/.

Märksõnad
Tagasi üles