Matus kui toode matusekeskusest?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Marju Kõivupuu
Marju Kõivupuu Foto: Liis Treimann

Isegi kui tundub, et matus on universaalne rituaal, kus üks suurus sobib kõigile, pole see kaasajal ammugi enam päris nii. Matusebüroosse astunud inimene seisab samasuguste dilemmade ees nagu internetipaketti valides – kas võtta kallim, odavam, keskmine? Matuste kontekstis küsimus, kuivõrd sobilik on elu sellist ebamugavat osa kaubastada, arutletakse Novaatori portaalis.

„Kui eetiline see [matuseteenuse pakettidesse jaotamine] on, on iseküsimus. Kuid eks matuste uhkuse või kasinusega on inimesed end sotsiaalsetes suhetes ja hierarhiates eristanud aegade algusest peale. Matus on väga oluline rituaal kõigis inimkultuurides. Antud juhul lihtsalt pakub tarbimisühiskonna kaubastatud matuseteenus ette valmis pakendatud rituaali," selgitas Tartu ülikooli sotsiaalse kommunikatsiooni vanemteadur Margit Keller.

Folklorist Marju Kõivupuu leidis, et tänapäevane matus on piltlikult öeldes „toode matusekeskusest", ja nagu kauba puhul ikka, on ka matusekeskuste hinnaklassid erinevad, et igaüks leiaks endale sobiva.

Kõivupuu märkis, et kuigi matusekeskuste hinnapaketid on emotsionaalselt keeruline ja tundlik teema, siis me pole veel sellega lihtsalt veel harjunud. Ta lisas, et kui matuste korraldamine matustekeskuste kätte juba on läinud, siis on ilmselt parem, kui leinajatel on võimalus valida oma majanduslikele võimalustele sobiv pakett.

Loe erinevaid arvamusi pikemalt Novaatori portaalist.

Märksõnad

Tagasi üles