Reklaambrošüürid mängukaartideks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Reklaambrošüürid.
Reklaambrošüürid. Foto: Tea Raidsalu

Peaaegu iga päev leiab ­postkastist ­värvilisi ­lehekesi, mis teavitavad soodus­pakkumistest. Kui hindadest ülevaade käes, on nutikas muuta ­vanapaber ­lapselapsele lõbusaks ­lauamänguks.

Kaardimängud „Must notsu” ja „Memory” meeldivad ilmselt igas vanuses mängijatele. Ja milleks osta poest järjekordne klantspaberil pakk, kui selle võib ise koos lapselapsega valmis meisterdada? Nii tuleb mäng omapärane ning selle tegeminegi on mäng.

Selleks läheb tarvis kuhja reklaambrošüüre, kääre, liimi ja papitükki. Kõigepealt mõelge välja, mis teemal te kaardimängu te valmistate („Poenimekiri”, „Moedemonstratsioon” vms). Seejärel sirvige reklaame, et leida kaks ühesugust pilti. Kindlasti pole naabrinaiselgi kahju oma postkasti sisu teile loovutada. Lõigake pildid välja ja kleepige papist tükkidele, et kaardid ei laguneks nii ruttu. Võimaluse korral tasub need üle kleepida veel kilega, siis ei kortsu ega määrdu need niipea. Kaardipaare võib olla mõlemas mängus ükskõik kui palju. Uue materjali kogunedes on neid võimalik alati juurde teha.

Mõeldes välja uue teema, saab juurde uue kaardipaki. Isetehtud kaardimäng on tore kink.

„Memory” on klassikaline mälu treeniv mäng, mis nõuab head meelespidamist ja kontsentratsiooni. Kaardid on laual pildi poolega ja kordamööda laualt kaarte võttes tuleb leida sarnase pildiga paar. Kui mängijal õnnestub järjest ümber keerata kaks ühesuguse pildiga kaarti, võib need endale jätta. Mängu võitmiseks tuleb enda kätte koguda võimalikult palju ühesuguse pildiga kaardipaare. Selles mängus edukaks osalemiseks on vajalikud keskendumine ja hea mälu. Õigete paariliste leidmine meeldib väikelastele ja see treenib nende nägemismälu. Mäng on sobilik alates 4. eluaastast.

„Must notsu” on teadupärast mäng, milles on loomapiltidega kaardipaarid ning üks paaritu kaart ehk Must Notsu (omaloodud mängus mõtle ise välja, kes või mis on see saatuslik tegelane). Üks mängija segab ja jagab kõik kaardid laiali. Mängu alustab kaardijagajast vasakul olev mängija, kes tõmbab naabrilt ühe kaardi ning paneb selle oma kaartide hulka. Edasi liigub mäng päripäeva. Kaardid, millel on sama pilt, moodustavad paari. Kui mängijal on käes kaardipaar, paneb ta selle maha. Kõik saadud kaardipaarid pannakse maha. Võitja on see, kellel õnnestub kaartidest esimesena lahti saada. Kaotajale jääb kätte paaritu kaart ehk Must Notsu. Kui mängu korratakse, segab ja jagab kaardid kaotaja.

Tagasi üles