Lahutamatu paar: 81aastane proua ja 42aastane Žiguli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

81aastane Helga Rööpson jalutab igal hommikul garaaži, paneb 1971. aastal valminud Žigulile hääled sisse ja põrutab Paidest paari kilomeetri kaugusel asuvasse suvilasse. Ja sedasi igal suvehommikul.

Sügisel, kui suvilast on saak linnakeldrisse toodud, pääseb Žiguli puhkusele, et kevadel taas uut eluringi alustada.

Rööpson ei sõida tavalise autoga. Žigulisid hakati Nõukogude Liidus tootma 1970. aastal. Aasta hiljem väljus tehasest Rööpsoni helesinine auto, mis oli toona Paides esimene Žiguli.

Kui palju on praegu üle 40 aasta vanuseid Žigulsid Eestis sõidukorras, ei oska keegi öelda. Järvamaal ei tohiks Rööpsoni teada vist enam ühtegi nii vana autot teedel vurada.

Ligemale poole sajandi jooksul on helesinine auto Rööpsoni ainult ühe korra tee äärde jätnud. Veepump läks katki. Korra on ta autoga ka kraavi sõitnud, kuid õnneks sedasi, et masin ei saanud ühtegi kriimu.

Talvel pole Rööpson autoga sõitnud, peseb mootorit rohelise seebiga ja kui auto vihma kätte jääb, siis kuivatab ta garaažis ära. Sellise hoolitsuse tulemusena on autol senini originaalvärv seljas.

Aastakümneid tagasi sai abikaasaga koos käidud Leningradis ja Lätis, kuid nüüd ei taha Rööpson enam pikemaid sõite ette võtta. Liiklus on läinud väga närviliseks ja teed keeruliseks ehitatud.

Kuigi Rööpson saab kõrges eas sõiduki taltsutamisega hästi hakkama, siis enda sõnul ta suur tehnikahuviline ei ole. Seni kuni abikaasa elas, oli ikka tema rooli taga.

Mis aastal ta autoga esimest korda sõitis, Rööpson täpselt ei mäleta, kuid teab, et see oli miilitsaauto. Ta töötas miilitsas ja kolleeg soovitas proovida.

Trahvi pole Rööpson kunagi saanud ja seda mitte seetõttu, et töötas miilitsas, vaid ta pole kunagi liikluseeskirju rikkunud.

Märksõnad

Tagasi üles