Abi on kõigest nupuvajutuse kaugusel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Häirenupp.
Häirenupp. Foto: www.medi.ee

Kui sotsiaalhoolekanne või tore lähedane hakkab vanaldasele inimesele häirenuputeenuse tellimisest rääkima, ei peaks pakkumise peale solvuma või seda tagasi lükkama, sest iga õnnetuse korral ei jõua abi kutsuda ka noor inimene, vanurist rääkimata, ja lihtne nupuvajutus võib olla elulise tähtsusega.

Eestisse jõudis häirenuputeenus 2009. aastal, mil alustati ettevalmistustöid, kuid niiöelda turule tuli nupp alles 2010. aasta kevadel. Meie ainsa teenusepakkuja Meditech Estonia juhatuse liikme Paavo Ala sõnul saab häirenuputeenust tellida nüüd kõigis meie maakondades, Ida-Virumaast Saaremaani.

„Teenuse tellijad on nii kohalike omavalitsuste sotsiaalosakonnad, maavalitsused kui üha enam ka oma lähedastest hoolivad pered ja üksikisikud. Teenust osutatakse nii lauatelefoniliinil töötavate seadmetega, aga lauatelefoni olemasolu pole üldse oluline. Muul juhul paigaldatakse seadmed, mis töötavad mobiilivõrgus, nii et teenust saab vajadusel kasutada igaüks, ükskõik missuguses Eesti otsas,” räägib Paavo Ala.

Häda ei hüüa tulles

Häirenuputeenus on mõeldud selleks, et peamiselt eakad või füüsilise puudega inimesed saaksid hätta sattudes võimalikult lihtsalt juhtunust teatada ja abi kutsuda. Selleks paigaldatakse hoolealusele koju spetsiaalne hoolekandetelefon, mille vahendusel saab käed-vabad režiimis suhelda Medi operaatoriga. Lisaks antakse kella kombel käele või paelaga kaela mugav ja veekindel häirenupp, mis töötab hoolekandetelefonist kuni 150 meetri raadiuses.

Märksõnad

Tagasi üles