Jalgrattamüüjate juttu mööda peaks hästi varustatud linnaratas sobima enamikule eakamatele sõitjatele väga hästi.
Milline jalgratas on väärikas eas sõitjale parim?
Vanemad inimesed käivad jalgratast ostmas küllaltki tihti – nii kinnitasid kõik rattaid müüvate poodide juhatajad, kes artikli tarbeks kogemusi ja teadmisi jagasid. Sealjuures on eakam rattaostja nende juttu mööda enamasti selline klient, kes tuleb poodi reaalse ettekujutusega, millist jalgratast tal vaja läheb. Millised rattad vanemate inimeste nõudmistele siis kõige paremini vastavad?
Ratas peab olema hästi komplekteeritud
Kui Viljandis asuva Joosepi Jalgrattapoe juhataja Simmo Joosepi, Rakvere Rademari juhataja Kaie Turbani ja osaühingu Pärnu Ratas juhi Lembit Luusepa jutud lühidalt kokku võtta, on enamikule väärikas eas rattasõitjaile sobivaim variant hästi komplekteeritud linnaratas, mille varustusse kuuluvad lisaks nõutud tuledele, helkuritele ja signaalkellale kindlasti ka porilauad, tugijalg, sportliku asemel pehme ja lai sadul, pakiraam ning soovitatavalt ka kaubakorv. Nagu selgub, siis suurel osal linnaratastest ongi kõik see juba poodi jõudes peal. Üksnes viimasena nimetatu võib nii mõnelgi mudelil algselt puudu olla ning sellistel juhtudel sageli ostetaksegi korv juurde.
Ehkki linnarattaid pakutakse nii meeste kui ka naiste raamiga, see tähendab ülemise raamipulgaga ja ilma, eelistavad Simmo Joosepi kinnitust mööda isegi paljud vanemad härrasmehed just ilma pulgata varianti, sest naiste raamiga rattale on mugavam sadulasse hüpata ja sealt maha tulla.
„Kellel on puusad haiged, kellel on mõni muu tervisehäda,” teab Joosep rääkida.
Kaie Turbani juttu mööda on nende poes pööratud mudelivaliku puhul tähelepanu ka sellele, et pakutavad rattad Eesti oludesse sobiksid.
„Jalgrattad peavad vastu pidama ka külmemates ja vihmasemas oludes. Konarlikel ja auklikel teedel peab jalgratas olema varustatud amortide ja hea haakuvusega rattarehvidega, ratta jooksud peavad olema vastupidavad,” kõneleb ta.
Lembit Luusepp soovitab enne ratta ostmist kindlasti veenduda, et sõiduasend ka pikema teekonna jaoks mugav oleks. Tema selgituste kohaselt võib mõningatel ratastel lenkstang liiga madalale jääda ja see sunnib rohkem küürus asendisse. Eakate inimeste jaoks kipub see väga ebamugav olema.