Kui südamega korras pole lood

Süda

FOTO: Erakogu

Kuula oma südant ja võta aega endale, lastele ja lastelastele, naudi elu, säilita aktiivne eluhoiak, avasta uusi tegevusi ja suhteid. Väldi pingeid, pahasoovlikkust ja stressi, sest negatiivsus tõstab vererõhku ja koormab asjatult südant.

Naudi kevadet!

Alustuseks sobib väga hästi veerandtunnine jalutuskäik. Kehaline aktiivsus aitab suurendada HDL-kolesterooli ehk hea kolesterooli hulka veres. Liigu vähemalt kolmel päeval nädalas järjest 30 minutit, nii et nahk läheb soojaks. Olenevalt terviseseisundist on südamele veel kasulikud jalgrattasõit, tantsimine ja ujumine. Kui vähegi võimalik, kasuta lifti ja liikuvate eskalaatorite asemel treppe ning leia endale hea kaaslane, kellega koos liikumine nauditavaks muuta.

Toitu tervislikult!

Söö vähem soola ja loomset päritolu toiduaineid. Söö rohkem täisteraleiba ja teisi kiudainerikkaid toiduaineid, nagu puu- ja köögiviljad ning pähklid. Rohkem kala! Kõige südamesõbralikumad kalad on lõhe ja forell. Kui tundub, et sellest jääb ikkagi väheks, mine apteeki, kus apteeker otsib abi südametervisele mõeldud riiulilt.

Tagasi üles