Teie kursuse juhendaja oli Voldemar Panso. Paljud on öelnud, et nad kartsid Pansot.
Millised olid teie suhted Pansoga?
Oi, eks mina olin ka üks neist, kes kartis. Võib öelda, et see kartmine kestis mingil moel edasi isegi esimestel teatriaastatel, kui Panso oli Draamateatri peanäitejuht. See oli hoopis teine põlvkond, keda ma ei kartnud: näiteks Mikiveriga oli mul hoopis teine suhe.
Panso kartmine oli pigem kartus autoriteedi ees, valesti tegemise hirm. See kestis ikka lõpuni, nii palju kui Pansoga kokkupuutumist oli. Panso ütles muidugi, et ei tohi karta eksida. Aga...
Teie kursuse lõpetas 19 inimest, neist olete jäänud koosseisulisena teatrisse teie, Kersti Kreismann, Vello Janson ja Helgi Annast. Millest oleneb näitleja saatus?
Ma võin seda ainult aimata. See on nagu eluski: kellega ja mis ajal sa kokku satud ning kas nende inimeste vahel tekib mingisugune ühendus või ei. Ja mitte ainult näitleja ja lavastaja vahel, vaid ka teiste näitlejatega. Tähtis on, et tekiksid ühise mõtlemise tsoonid.
Aga sellist asja nagu õiglus teatris ei eksisteeri, kõik on puhas juhus. Ka anne ei loe alati, andekate saatus on tihti kurb. Seal peab olema mingisugune asi - kannatlikkus võib-olla.
Peab olema miski, mis hoiab sind elus püsti, kui sul ei ole parasjagu teatris midagi teha. Ma vaatan noori, kui nad tulevad teatrisse: nad ei pruugi saada esimestel aastatel midagi väärtuslikku teha. Kui inimene tunneb, et ta on tavaline, et temasse ei panustata, siis ta võibki hakata uskuma enda väärtusetusse. On väga tähtis, et keegi sinusse panustaks, sinusse usuks.