Lihashaigete selts soovib autokohandusi abivahendite loetellu

Invabuss. Pilt on illustratiivne.

FOTO: Eero VabamÄgi/Postimees Grupp/scanpix Baltics

Eesti Lihashaigete Selts soovib lisada abivahendite nimekirja autokohandused, mida nõrgemad ratastoolikasutajad iseseisvaks eluks vajavad - vajalikud kohandused nagu tõstuk, ukseavajad, juhiiste, käsijuhtimine ja paigaldus lähevad maksma vähemalt sama palju kui uue sõiduki enda hind.

Invabussi kasutavad lihas- ja närvihaigustega ratastoolikasutajad vajavad lisaks muudele kohandustele ka automaatseid ukseavajaid ja -sulgejaid, sest bussis sees olles ei ole võimalik uksi ise lahti lükata ega kinni tõmmata, kuna kokkuvolditud asendis tõstuk/kaldtee blokeerib ust.

Lisaks on invabusside uksed nii rasked, et ka väljast uste avamine käib paljudele üle jõu. Seetõttu oleks vaja lisada nimekirja automaatse ukseavamisseadeldise, kirjutas

Eesti Puuetega Inimeste Koda sotsiaalministeeriumile. Teine abivahend, millest puudust tuntakse on pöörlev juhiiste.

Kui vastus on negatiivne, siis on tal sõiduk, millega tal pole midagi teha ja mis tuleb jälle maha müüa.

Seltsi esindajad soovivad ka võimalust taotleda autokohandusi enne auto soetamist.  Hetkel on olukord, kus inimene peab kõigepealt ostma omale minibussi, mida ta ei saa kasutada ja siis jääma ootama vastust tõstuki taotlusele.

Kui vastus on negatiivne, siis on tal sõiduk, millega tal pole midagi teha ja mis tuleb jälle maha müüa. Seltsi esindajad teevad ettepaneku lisada määrusesse võimaluse kompenseerida kasutatud invabusside soetamist.

Praegu ostavad tõstukiga invabussi vajajad omale kasutatud sõidukeid Hollandist, Saksamaalt või Skandinaaviast, ning neil pole võimalik saada isegi kehtivat 13- protsendilist  kompensatsiooni, sest seda pakutakse ainult Eestist ostetud autodele.

Koda tegi ettepaneku lisada liikumispuudega inimesele ratastoolitõstukiga kohandatud sõiduki ostu toetamise piirmäär 50-protsenti, sest vajalikud kohandused nagu tõstuk, ukseavajad, juhiiste, käsijuhtimine ja paigaldus lähevad maksma vähemalt sama palju kui uue sõiduki enda hind.

Seetõttu on ka kasutatud invabusside hinnad sõiduki enda hinnast umbes kaks korda kõrgemad ja nende soetamine ebaõiglaselt suur koorem sügava puudega inimestele.

Tagasi üles