25 000 Swedbanki klienti ähvardab veebiteenuseta jäämine (2)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paroolikaart.
Paroolikaart. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Swedbank on juba tükk aega hoiatanud, et alates 1. veebruarist paroolikaarte internetipanka sisenemisel enam kasutada ei saa, kuid sellele vaatamata kasutab seda teenust jätkuvalt üle 25 000 kliendi. 

Swedbanki klienditeenuste divisjoni juhi Ede Raagmetsa sõnul on viimase kolme kuu jooksul paroolikaarti regulaarselt kasutanud täpsemalt 25 600 klienti.

«Kuigi üleminek alternatiivsetele lahendustele on olnud viimasel ajal üsna tempokas, arvestades, et paroolikaardi sulgemise päevani on jäänud kõigest kaks nädalat, on see siiski piisavalt suur number,» rääkis Raagmets.

Läheneb ka tulude deklareerimise aeg ning tasub meeles pidada, et sel aastal e-maksuametis paroolikaardi abil tulu deklareerida enam ei saa.

Raagmets lisas, et üks põhjus, miks inimesed lükkavad uue lahenduse kasutusele võtmist edasi, on kindlasti harjumus.

Swedbanki teatel on viimase kuuga mõne teise autentimisvahendi  kasutusele võtnud ca 15 000 Swedbanki klienti, aastaga on uuele lahendusele üle läinud umbes 150 000 inimest.

Kõige sagedamini valitakse paroolikaardi asemele Smart-ID – 60 protsenti inimestest võtsid kasutusele just selle lahenduse, umbes kolmandik valis ID-kaardi ja 10 protsenti PIN-kalkulaatori või Mobiil-ID.

Nii SEB, Swedbank kui Coop Pank kaotavad paroolikaardid 1. veebruaril. LHV pole neid oma klientidele kunagi pakkunudki.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles