Juubelipeo aukülaline oli jooksurattaga parun

Merit Männi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jooksuratta leiutaja Karl von Dreis, keda kehastas Tarmo Hints (vasakul), rääkis pikalt-laialt, mismoodi see jalgratta leiutamine ikka käis, kui palju unetuid öid ja nässuläinud katsetusi tuli üle elada. Kuulajate seas on ka jalgrattamuuseumi eestvedaja Valdo Praust (paremal).
Jooksuratta leiutaja Karl von Dreis, keda kehastas Tarmo Hints (vasakul), rääkis pikalt-laialt, mismoodi see jalgratta leiutamine ikka käis, kui palju unetuid öid ja nässuläinud katsetusi tuli üle elada. Kuulajate seas on ka jalgrattamuuseumi eestvedaja Valdo Praust (paremal). Foto: Erakogu

Esimese ilmasõja aegne jalgratas aastanumbriga 1897, sportratas, moodne tänapäevane tõukekas, peen sepistatud kolmerattaline puitistmega lasteratas, millel kella ülesannet täidab hoopis lenkstangi külge kinnitatud kuljus – selline eriline valik rattaid veeres Väätsale kokku jalgratta 200. sünnipäeva puhuks

Seegi loetelu on väike osa neist kahe, kolme ja enama rattaga sõidukitest, mis kõik koonduvad ühisnimetaja jalgratas alla ja mida Väätsa kooli õuel laupäeva õhtul näha sai.

Mõni veeres kohale ise, teist tuli vedada autokatusel või järelkärus ning ega paljudest enam sõidulooma olnudki, pigem  muuseumieksponaadid. Enamik nii auväärses eas, et nende ümber uudistanud huvilised ei tihanud näpuga puudutadagi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles